Διαβήτης

Χωρίς ζάχαρη και με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη

 Τα μανιτάρια δεν περιέχουν ζάχαρη και έχουν  χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη που τα καθιστά μια καλή επιλογή τροφής για όλους, συμπεριλαμβανομένων των διαβητικών. Τα μανιτάρια έχουν χαμηλό επίπεδο υδατανθράκων και οι υδατάνθρακες που περιέχουν είναι ίνες. Δεδομένου ότι η περιεκτικότητα των μανιταριών σε υδατάνθρακες είναι τόσο χαμηλή, το μανιτάρι έχει χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη. Αυτό σημαίνει ότι δεν αυξάνουν τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα τόσο σημαντικά όσο τα πλούσια σε υδατάνθρακες τρόφιμα, όπως για παράδειγμα το ψωμί.

Ο διαβήτης είναι μια κατάσταση κατά την οποία το σώμα δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει σωστά τα τρόφιμα για την ενέργεια. Το κύριο καύσιμο που χρειάζεται το σώμα ονομάζεται γλυκόζη, μια μορφή ζάχαρης. Η γλυκόζη και άλλα σάκχαρα είναι παρόντα στα τρόφιμα όπως τα φρούτα, το  γάλα, σε  κάποια λαχανικά, στα  αμυλούχα τρόφιμα και τη ζάχαρη. Μαζί με τη σωματική δραστηριότητα και τη διακοπή του καπνίσματος (για όσους καπνίζουν), η υγιεινή διατροφή είναι πολύ σημαντική για την πρόληψη και τη διαχείριση του διαβήτη. Δεδομένου ότι είναι χαμηλά σε θερμίδες και λιπαρά, έχουν πολύ λίγους υδατάνθρακες και παρέχουν κάποιες ίνες, τα μανιτάρια είναι μια νόστιμη συνεισφορά σε μια υγιεινή διατροφή.

Η πιο πρόσφατη έρευνα

Οι έρευνες δείχνουν ότι η μείωση της πρόσληψης  ζάχαρης και κάποιων άλλων τροφίμων  μπορεί να βοηθήσει στον έλεγχο των επιπέδων της γλυκόζης στο αίμα. Άλλες μελέτες δείχνουν επίσης ότι η αύξηση της κατανάλωσης ορισμένων τροφίμων μπορεί να κάνει το ίδιο. Μία πρόσφατα δημοσιευμένη μελέτη έδειξε ότι τα μανιτάρια portobello είχαν ευεργετική επίδραση στο σάκχαρο του αίματος και μπορεί να μετριάσουν τις μεταγευματικές αποκρίσεις στη γλυκόζη .Τα μανιτάρια σε σκόνη μειώνουν τη μεταγευματική υπογλυκαιμία (όταν τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα ενός ατόμου πέσουν, θα καταναλώσει τρόφιμα με υψηλό γλυκαιμικό δείκτη) και συμβάλουν στον μετριασμό της ταχείας μείωσης της ινσουλίνης. Οι ερευνητές αναφέρουν επίσης ότι τα μανιτάρια βοηθούν στον έλεγχο της τάσης να τρώμε περισσότερο και έτσι, στη μείωση λήψης φαγητού. Αυτή ήταν μόνο μια μικρή προκαταρκτική μελέτη, αλλά τα αποτελέσματα είναι ελπιδοφόρα.