Φυσική υπερτροφή

Μια σούπερ-υγιεινή υπερτροφή

Τα μανιτάρια αξίζουν να ονομάζονται μια υπερτροφή που είναι θρεπτική και παρέχει πολλές ενώσεις που συμβάλλουν στην καλή υγεία.

Πλούσιο σε καλή υγεία

Τα μανιτάρια είναι πλούσια σε μια σειρά από απαραίτητα θρεπτικά συστατικά, και  παρέχουν  βιοενεργές ενώσεις όπως αντιοξειδωτικά και πιθανές αντικαρκινικές ενώσεις.

Διαθέσιμα και ευεργετικά

Μια αληθινή υπερτροφή είναι εύκολα διαθέσιμη, οικονομικά προσιτή και είναι απλή στο να καταναλωθεί σε ποσότητες ώστε να παρέχει πλεονέκτημα.

Μείωση του κινδύνου της νόσου

Έρευνα συνδέει τα μανιτάρια με πιθανή μείωση του κινδύνου των χρόνιων ασθενειών, καθιστώντας τα ξεχωριστά στη θέση των κορυφαίων υπερτροφών της φύσης.

Τι σημαίνει ο όρος «υπερτροφή»;

Ο όρος «υπερτροφή» χρησιμοποιείται συχνά από τα μέσα ενημέρωσης, αλλά δεν υπάρχει επίσημος ορισμός του όρου. Αν υπήρχε ένας τέτοιος ορισμός τότε δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το μανιτάρι θα μαχόταν για τη θέση #1.

Ας ρίξουμε μια ματιά σε αυτό που θα περίμενε κανείς από μία υπερτροφή.Είναι πιθανό ότι μια υπερτροφή θα έχει τα ακόλουθα χαρακτηριστικά:

  • Ελάχιστη επεξεργασία χωρίς εμπλουτισμό θρεπτικών ουσιών.
  • Έχουν θρεπτικά οφέλη που δεν συναντώνται  σε άλλα τρόφιμα που καταναλώνονται συνήθως στην κατηγορία του.
  • Έχουν τουλάχιστον 20% των ημερήσιων αναγκών μας σε δύο ή περισσότερα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά σε μία κανονική μερίδα.
  • Έχουν υψηλή θρεπτική πυκνότητα σε σχέση με τα περιεχόμενα kilojoules του.
  • Παρέχει τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά χωρίς αύξηση της κατανάλωσης αλατιού, κορεσμένων λιπαρών ή άλλων ενώσεων που συνδέονται με την κακή υγεία.
  • Παρέχει άλλες βιοδραστικές ενώσεις όπως αντιοξειδωτικά.
  • Έρευνες συνδέουν την τροφή με μειωμένο κίνδυνο χρόνιων ασθενειών.
  • Είναι εύκολα διαθέσιμη και προσιτή.
  • Είναι εύκολο να την καταναλώνουμε σε ποσότητες ώστε να παρέχει πλεονέκτημα.

Τα δύο τελευταία σημεία είναι σημαντικά. Είναι μικρή η αξία ενός τροφίμου που παρέχει οφέλη διατροφής και υγείας, αν είναι ακριβό και δύσκολο να βρεθεί. Η καλή τροφή πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο κοντά σας στο σούπερ μάρκετ ή τα μανάβικα. Πάρα πολλές λεγόμενες υπερτροφέs πρέπει να καταναλώνονται σε μεγάλες ποσότητες ή σε κάθε γεύμα και δεν είναι εύκολο να βρεθούν στο σούπερ μάρκετ. Τα μανιτάρια είναι ένα βολικό τρόφιμο που καταναλώνεται από τέσσερις στους πέντε ανθρώπους και μπορεί να καταναλωθεί σε κάθε γεύμα. Μια μερίδα είναι 100 γραμμάρια, η οποία είναι τρία μανιτάρια ή ένα μέσο επίπεδο μανιτάρι. Εύκολο.

Το μανιτάρι ως υπερτροφή

Κρίνοντας από τα χαρακτηριστικά μίας υπερτροφής, είναι αναμφισβήτητο ότι το μανιτάρι είναι ένας ισχυρός διεκδικητής για τη θέση #1! Το μανιτάρι παρέχει τα ακόλουθα πλεονεκτήματα:

  • Πολύ διαφορετικό από τα λαχανικά διότι παρέχει θρεπτικά συστατικά σε ποσότητες που δεν βρίσκονται συνήθως στα λαχανικά.
  • Μας εξυπηρετούν γιατί παρέχουν περισσότερο από το 20% των ημερήσιων αναγκών για επτά απαραίτητα θρεπτικά συστατικά – ριβοφλαβίνη, νιασίνη, παντοθενικό οξύ, βιοτίνη, χαλκό, χρώμιο και σελήνιο και  οκτώ εάν τα μανιτάρια εκτεθούν  στο φως (βιταμίνη D).
  • Τα μανιτάρια που εκτίθενται στο ηλιακό φως (ή στο υπεριώδες φως του ήλιου) παράγουν φυσικά βιταμίνη D. Υπάρχουν μερικά μανιτάρια της βιταμίνης D στην αυστραλιανή αγορά που παρέχουν την ημερήσια ανάγκη σε βιταμίνη D με μόνο μία μερίδα.
  • Χαμηλά σε θερμίδες, καθιστώντας τα ιδανικά για ένα υγιές βάρος.
  • Βοηθούν στον έλεγχο της όρεξης, έτσι ώστε να μην γίνεται υπερφαγία. Η κατανάλωση μανιταριών καθημερινά συνδέεται με τον καλύτερο έλεγχο του βάρους.
  • Παρέχει καλή διατροφή χωρίς την προσθήκη λίπους, χοληστερόλης ή νατρίου στο γεύμα.
  • Ενισχύει τη γεύση των πιάτων, επειδή έχει την πέμπτη γεύση, umami, η οποία είναι η φυσική αλμυρή γεύση στα μανιτάρια.
  • Έχει αντιοξειδωτική ικανότητα παρόμοια ή καλύτερη από τα κοινά λαχανικά.
  • Παρέχει βιο-δραστικές ενώσεις που φαίνεται να βελτιώνουν τη λειτουργία του ανοσοποιητικού και ενδεχομένως μειώνουν τον κίνδυνο συχνών ασθενειών όπως η καρδιοπάθεια και ο καρκίνος.
  • Βρίσκεται στο σούπερ μάρκετ ή το μανάβικο σας σε χαμηλό κόστος περίπου.

Όσοι τρώνε μανιτάρια τρώνε καλύτερα 

Μια ανάλυση ενός 24-ωρου διαιτολογίου σε σχεδόν 25.000 ενήλικες αποκάλυψε ότι ήταν διατροφικά καλύτερα όταν έφαγαν μερικά μανιτάρια (O’Neill 2013). Όσοι έτρωγαν μανιτάρια, έτρωγαν περισσότερες πρωτεΐνες, θειαμίνη, νιασίνη, φυλλικό οξύ, χαλκό και το σελήνιο και ο Δείκτης Υγιεινήε Διατροφή (ΑΕΙ) τους ήταν υψηλότερος, σε σύγκριση με εκείνους που δεν έτρωγαν μανιτάρια εκείνη την ημέρα. Τα μανιτάρια είναι πλούσια σε νιασίνη και ανόργανα άλατα χαλκού και σεληνίου.

Με ένα υψηλότερο ΑΕΙ οι τρώγοντες μανιτάρια  απολαμβάνουν επίσης περισσότερα λαχανικά, ειδικά τις ποικιλίες σκούρων πράσινων και πορτοκαλί, περισσότερα δημητριακά και περισσότερο γάλα. Αυτό υποδηλώνει ότι οι καταναλωτές μανιταριών γενικά τρώνε καλύτερα από ό, τι οι μη-καταναλωτές. Η καλή είδηση είναι λοιπόν, ​​ότι τα μανιτάρια συνδέονται με πιο έξυπνες διατροφικές επιλογές.