Καρδιακή Υγεία

Τα μανιτάρια ταξινομούνται ως λαχανικά για τη διατροφή και μια διατροφή πλούσια σε φρούτα και λαχανικά μειώνει τον κίνδυνο στεφανιαίας νόσου και είναι καλή για την γενικότερη υγεία και φυσικά της καρδιάς.

Υπάρχουν πολλοί τρόποι με τους οποίους τα μανιτάρια συμβάλουν σε μια υγιή καρδιά:

  • Ουσιαστικά στα μανιτάρια δεν υπάρχει λίπος και χοληστερόλη (εκτός αν προσθέσετε πράγματα όπως βούτυρο ή κρέμα γάλακτος!).
  • Είναι χαμηλά σε θερμίδες και νάτριο.
  • Το κάλιο και το νάτριο συνεργάζονται στο σώμα για να βοηθούν στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης. Τα μανιτάρια αποτελούν ιδανική τροφή από αυτή την άποψη, δεδομένου ότι είναι φυσικά υψηλά σε περιεκτικότητα  καλίου και χαμηλά σε περιεκτικότητα  νατρίου.
  • Τα μανιτάρια περιέχουν επίσης άλλα σημαντικά θρεπτικά συστατικά που συμβάλλουν στην υγεία του ευρύτερου κυκλοφορικού συστήματος. Ορισμένες από τις βιταμίνες του συμπλέγματος Β βοηθούν στον σχηματισμό των ερυθρών συστατικών του αίματος και στη συντήρηση της λειτουργίας της καρδιάς.

Έρευνα

Ένας σημαντικός παράγοντας κινδύνου για καρδιακή νόσο είναι η αθηρογένεση, δηλαδή ο σχηματισμός πλάκας στα τοιχώματα των αρτηριών. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε αθηροσκλήρωση, αυτό που κοινώς αποκαλείται σκλήρυνση των αρτηριών. Σε εργαστηριακές μελέτες έχει αποδειχθεί ότι τα λευκά μανιτάρια μειώνουν τη φλεγμονή των αρτηριακών κυττάρων και εμποδίζουν τα  λευκά αιμοσφαίρια να κολλήσουν στα τοιχώματα των αρτηριών. Αυτές είναι ενδείξεις για τον πολλά υποσχόμενο ρόλο των μανιταριών στη διατήρηση μιας υγιούς καρδιάς.