Ρύθμιση βάρους

Τα μανιτάρια είναι μία χαμηλής ενέργειας τροφή. Μια μερίδα 100 gm αποτελεί μόνο το 1% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης ενέργειας σας, αλλά την ίδια στιγμή παρέχει πάνω από το 60% του αριθμού των απαραίτητων βιταμινών.

Αυτό κάνει τα μανιτάρια ένα πολύ καλό τρόπο να πάρετε τη συνιστώμενη ημερήσια ποσότητα βιταμινών και ανόργανων συστατικών, χωρίς να πάρετε πάρα πολύ ενέργεια. Παρέχουν τόσα πολλά περισσότερα από ότι πολύ υψηλής ενέργειας τρόφιμα και είναι ιδιαίτερα χρήσιμα όταν προσπαθείτε να χάσετε ή να διατηρήσετε ένα υγιές βάρος.

Τα μανιτάρια είναι ένα χαμηλής ενέργειας τρόφιμο – ένα τρόφιμο μπορεί να ισχυριστεί ότι είναι χαμηλής ενέργειας τροφή, εάν η περιεκτικότητα σε ενέργεια είναι <170 kJ ανά 100 g. Η ενέργεια που περιέχουν προέρχεται κυρίως από πρωτεΐνη. Αυτό που είναι σημαντικό από την άποψη της ενέργειας είναι ότι οι βιταμίνες και τα μέταλλα που υπάρχουν στα μανιτάρια βοηθούν το σώμα σας να χρησιμοποιεί την ενέργεια που παίρνει από άλλα τρόφιμα πιο αποτελεσματικά. Αυτό βοηθά στο να διατηρείτε υψηλά επίπεδα ενέργειας όλη την ημέρα και όχι στο γρήγορο ανέβασμα του σακχάρου που συμβαίνει από ορισμένες τροφές.

Η ενέργεια είναι μια απαίτηση στους Πίνακες Διατροφικών Πληροφοριών (ΠΔΠ). Μετράμε την ενέργεια σε θερμίδες με τον ίδιο τρόπο που μετράμε την απόσταση σε χιλιόμετρα και το βάρος σε χιλιόγραμμα. Τα ποσοστά της Ημερήσιας Πρόσληψης (DI) που χρησιμοποιούνται σε ένα ΠΔΠ βασίζονται στη διατροφή ενός μέσου ενήλικα 8.700 θερμίδων (kJ).

Οι πρωτεΐνες, τα λιπαρά και οι υδατάνθρακες μετατρέπονται  σε ενέργεια σε διαφορετικές ποσότητες:

  • 1 γραμμάριο πρωτεΐνης είναι ίσο με 17 kJ
  • 1 γραμμάριο λίπους 37 kJ
  • 1 γραμμάριο υδατανθράκων 17 kJ
  • 1 γραμμάριο διαιτητικών ινών 8 kJ
  • 1 γραμμάριο αλκοόλης 29 kJ

Ό, τι κάνουμε απαιτεί ενέργεια, οι πιο προφανείς δραστηριότητες όπως το περπάτημα, το τρέξιμο και το κολύμπι, αλλά την χρειαζόμαστε επίσης, για την επισκευή των κυττάρων, ακόμα και στον ύπνο. Η ενέργεια είναι επίσης απαραίτητη για την ανάπτυξη. Ακριβώς όπως βάζετε καύσιμο σε ένα αυτοκίνητο μπορείτε να πάρετε ενέργεια από την κατανάλωση των τροφίμων.

Εκτός από τις πηγές ενέργειας, χρειάζεστε βιταμίνες και ανόργανα συστατικά που  βοηθούν το σώμα σας να διασπάσει τις πρωτεΐνες, τους υδατάνθρακες και τα λίπη για να τα μετατρέψει σε μια μορφή ενέργειας που να μπορείτε να χρησιμοποιήσετε. Αν χρησιμοποιήσουμε τον παραλληλισμό του σώματος με ένα αυτοκίνητο και των τροφίμων με καύσιμα, τότε οι βιταμίνες και τα μέταλλα είναι τα μπουζί που σας επιτρέπουν να χρησιμοποιείτε το εν λόγω καύσιμο. Χωρίς εκείνα τα εξαρτήματα που καταλύουν  την αντίδραση, δεν θα πάτε πουθενά. Μια ομάδα θρεπτικών συστατικών που είναι ιδιαίτερα χρήσιμα σε αυτό το πλαίσιο είναι οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β. Έτσι, μια μερίδα μανιτάρια, τα οποία αποτελούν μια καλή πηγή των βιταμινών Β, θα βάλουν κάποια σπίθα στη ζωή σας.

Τα μανιτάρια σας χορταίνουν χωρίς υδατάνθρακες

Με λιγότερο από 1 γραμμάριο υδατανθράκων ανά μερίδα 100 gm, τα μανιτάρια έχουν τη δύναμη να μας χορταίνουν χωρίς υδατάνθρακες. Τα μανιτάρια είναι χαμηλά σε υδατάνθρακες και ενέργεια όμως είναι νόστιμα και μας χορταίνουν. Τα αποτελέσματα της προκαταρκτικής μελέτης που πραγματοποιήθηκε στη Σχολή Δημόσιας Υγείας Johns Hopkins Bloomberg δείχνουν ότι η αύξηση της πρόσληψης τροφών χαμηλής ενεργειακής πυκνότητας (που σημαίνει λίγες θερμίδες λόγω του όγκου των τροφίμων), ειδικά τα μανιτάρια, αντί τροφίμων υψηλής ενεργειακής πυκνότητας, όπως ο άπαχος μοσχαρίσιος κιμάς, μπορεί να είναι μια αποτελεσματική μέθοδος για τη μείωση της ημερήσιας ενέργειας και την πρόσληψη λίπους, ενώ εξακολουθούμε να αισθανόμαστε πλήρεις και χορτασμένοι μετά το γεύμα.