Χωρίς αλατι

Τα μανιτάρια περιέχουν λιγότερα από 5 mg νατρίου (άλατος) σε μία μερίδα των 100gr.

Τα μανιτάρια περιέχουν λιγότερα από 5 mg νατρίου (άλατος) σε μία μερίδα των 100gr.

Τα μανιτάρια έχουν χαμηλή περιεκτικότητα νατρίου (ένα συστατικό του αλατιού) και υψηλή περιεκτικότητα  καλίου. Αυτός ο συνδυασμός είναι σημαντικός για την υγεία. Είναι επίσης μια ιδανική προσθήκη σε κάθε γεύμα λόγω της πλούσιας γεύσης τους.

Τίποτα δεν μοιάζει γευστικά με τα μανιτάρια- δύσκολη στην περιγραφή και αρκετά μοναδική, τέλεια γεύση από μόνα τους, αλλά επίσης να προσθέτουν το «κάτι ιδιαίτερο» σε όλα τα είδη των γευμάτων. Η μοναδική γεύση των μανιταριών είναι γνωστή ως Umami και είναι ο λόγος που τα μανιτάρια μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να αντικαταστήσουν ένα μέρος του άλατος που χρησιμοποιείται στις συνταγές.

Τι είναι το «Umami»

Τα μανιτάρια έχουν μια απίστευτα πλούσια, πικάντικη γεύση, που απολαμβάνουν  πολλοί άνθρωποι σε όλο τον κόσμο. Ακούμε συχνά ότι το φάσμα των γεύσεων στα τρόφιμα περιλαμβάνουν το αλμυρό, το πικρό, το γλυκό και το ξινό. Η πλούσια πικάντικη γεύση που έχουν τα μανιτάρια αναφέρεται ως «umami». Η γεύση umami έχει γίνει αποδεκτή ως η πέμπτη βασική γεύση. Η ιδιόμορφη umami γεύση των εδώδιμων μανιταριών είναι ο λόγος της συχνής χρήσης τους ως ενισχυτικό γεύσης στην ανάπτυξη νέων προϊόντων τροφίμων. Πολλές επιστημονικές έρευνες έχουν διεξαχθεί σχετικά με τα συστατικά umami των μανιταριών από διάφορες οπτικές γωνίες: την επιστήμη των τροφίμων, την βιοχημεία, την ψυχοφυσική, την νευροφυσιολογία, τη φυσιολογία και τη διατροφή. Μεγάλο μέρος της γεύσης umami προέρχεται από τα φυσικά γλουταμινικά. Ο συνδυασμός του γλουταμινικού και της αλμυρής οσμής δίνουν το αποτέλεσμα μιας πολύ ευχάριστης και ικανοποιητικής γεύσης.

Τι είναι το γλουταμινικό;

Το γλουταμινικό άλας είναι ένα αμινοξύ, που βρίσκεται σε όλα τα τρόφιμα που περιέχουν πρωτεΐνες. Τα αμινοξέα είναι τα δομικά στοιχεία των πρωτεϊνών. Το γλουταμινικό εμφανίζεται φυσικά σε τρόφιμα όπως το τυρί, το γάλα, τα μανιτάρια, το κρέας, τα  ψάρια και τα  λαχανικά. Γλουταμινικό άλας  επίσης παράγεται από το ανθρώπινο σώμα και είναι ζωτικής σημασίας για το μεταβολισμό και τη λειτουργία του εγκεφάλου.

Το επίπεδο του γλουταμινικού άλατος στα μανιτάρια αυξάνεται καθώς το μανιτάρι ωριμάζει από λευκό σε επίπεδο μανιτάρι. Ως εκ τούτου, τα επίπεδα μανιτάρια έχουν περισσότερη γεύση από τα μικρά μανιτάρια.

Όταν επιπλέον το γλουταμινικό άλας προστίθεται σε τρόφιμα, η περιεκτικότητα σε αλάτι μπορεί να μειωθεί κατά 30-40% χωρίς να επηρεάζει την γευστικότητα.

Σχετίζεται το γλουταμινικό άλας με την γλουτένη;

Το γλουταμινικό άλας, δεν πρέπει να συγχέεται με γλουτένη. Τα μανιτάρια δεν περιεχουν γλουτένη.

Είναι το γλουταμινικό άλας το ίδιο με το MSG;

Τα φυσικά γλουταμινικά οξέα στα μανιτάρια δεν πρέπει να συγχέονται με το γλουταμινικό μονονάτριο (MSG) που μερικές φορές προστίθενται στα τρόφιμα ως βελτιωτικό γεύσης. Δεν περιέχεται MSG στα μανιτάρια.