Υγιής επιδερμίδα & μαλλιά

Τα γεγονότα με μια ματιά

Χαμηλός κίνδυνος ακμής

Τα τρόφιμα με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη (GI) – συμπεριλαμβανομένων των μανιταριών – βοηθούν στο να διατηρείται σε φυσιολογικά επίπεδα η γλυκόζη στο αίμα και μειώνουν τον κίνδυνο ακμής.
Απαραίτητα θρεπτικά συστατικά

Τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά στα μανιτάρια – σελήνιο, χαλκός, βιοτίνη, νιασίνη και ριβοφλαβίνη – βοηθούν στην καλή υγεία του δέρματος και των μαλλιών.
Φρέσκο είναι καλύτερο

Η άφθονη κατανάλωση φρέσκων προϊόντων όπως τα μανιτάρια, τα λαχανικά και τα φρούτα είναι σημαντική για το δέρμα και την υγεία των μαλλιών.
Το κλειδί για υγιές δέρμα

Μια υγιεινή διατροφή (συμπεριλαμβανομένων των μανιταριών), η λογική έκθεση στον ήλιο και η διακοπή του καπνίσματος είναι το κλειδί για ένα υγιές δέρμα.
Θρεπτικές ουσίες

Τα νωπά προϊόντα όπως τα μανιτάρια, τα φρούτα και τα λαχανικά είναι πολύ σημαντικά για το δέρμα και την υγεία των μαλλιών. Δυστυχώς, λιγότεροι από ένα άτομο στα 10 τρώει αρκετά από αυτά τα τρόφιμα, παρόλο που είναι ένας φθηνός και αποτελεσματικός τρόπος για να δείχνουμε καλύτερα. Τρία λευκά μανιτάρια παρέχουν  τουλάχιστον το 25% των βασικών θρεπτικών συστατικών νιασίνη, βιοτίνη, ριβοφλαβίνη, χαλκό, χρώμιο και σελήνιο, τα οποία είναι τόσο σημαντικά για την υγεία του δέρματος και των μαλλιών σας.
Γλυκαιμικός δείκτης και το δέρμα

Υπάρχουν αρκετά στοιχεία ότι η διατροφή έχει άμεση σχέση με την ακμή. Πολλοί ακαδημαϊκοί και ερευνητές συμφωνούν ότι μια υγιεινή διατροφή που αποτελείται κυρίως από τρόφιμα χαμηλού GI παρέχει μεγαλύτερη ικανότητα να ελέγχεται η ακμή. Δηλαδή, μια διατροφή που έχει μικρότερη επίδραση στα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα βοηθά στην ελαχιστοποίηση της ακμής (Bowe 2010; Davodici 2010).
Από άποψη διατροφής, αυτό σημαίνει λιγότερο ρύζι, αρτοσκευάσματα, δημητριακά, που τείνουν να αυξάνουν τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα γρήγορα και περισσότερα φρούτα, όσπρια, ξηρούς καρπούς, μούσλι, All-Bran, λαχανικά, γαλακτοκομικά προϊόντα και μανιτάρια φυσικά, τα οποία αυξάνουν τη γλυκόζη στο αίμα σταδιακά. Στην πραγματικότητα, το μανιτάρι δεν έχει ουσιαστικά καμία επίδραση επί της γλυκόζης του αίματος.
Σημειώστε ότι μόνο οι υδατάνθρακες που περιέχουν τα τρόφιμα έχουν GI. Τροφές χωρίς υδατάνθρακες δεν έχουν GI π.χ. το κρέας, τα πουλερικά, τα ψάρια, τα αυγά, το τυρί, τα έλαια, το βούτυρο και η μαργαρίνη. Τα μανιτάρια έχουν πολύ μικρή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες και επομένως έχουν πολύ χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη.

Μπορεί να έχετε ήδη ακούσει για το GI. Για παράδειγμα, οι άνθρωποι με διαβήτη ενθαρρύνονται να έχουν μια διατροφή χαμηλή σε GI. Με πολύ απλά λόγια, τα τρόφιμα που έχουν ελάχιστη επεξεργασία έχουν χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη, ενώ εκείνα που είναι ιδιαίτερα επεξεργασμένα τείνουν να έχουν υψηλό γλυκαιμικό δείκτη. Αυτό σημαίνει ότι κάποιος που ακολουθεί μια υγιεινή διατροφή είναι πιθανό να έχει χαμηλότερο γλυκαιμικό φορτίο από ό, τι κάποιος που καταναλώνει πολλά ιδιαίτερα επεξεργασμένα τρόφιμα. Ο γλυκαιμικός δείκτης μερικών τροφίμων δίνεται στον παρακάτω πίνακα:

Χαμηλό GI Μεσαίο GI Υψηλό GI

 

ψωμί, δημητριακά πολύσπορο ψωμί, κουάκερ, All-Bran, μούσλι ψωμί σίκαλης κριτσίνια, κράκερς
ρύζι, ζυμαρικά ζυμαρικά μακαρόνια Gnocchi, Doongara ρύζι ρύζι
μανιτάρια όλοι οι τύποι
λαχανικά, όσπρια καρότα, ψητά φασόλια, ρεβίθια γλυκοπατάτα, κολοκύθα πατάτα
φρούτα πορτοκάλι, μπανάνα, μήλο, αχλάδι ανανά, κεράσια καρπούζι

 

γαλακτοκομικά προϊόντα γάλα, γιαούρτι

 

σνακ ξηροί καρποί μπάρες μούσλι,πατατάκια μπισκότα, μπάρες δημητριακών, γλυκίσματα
spreads μαρμελάδα μέλι σιρόπι γλυκόζης
ποτά χυμός φρούτων μερικά αναψυκτικά αθλητικά ποτά

Φυσικά, πολλοί άνθρωποι είναι σίγουροι ότι ορισμένα τρόφιμα προκαλούν την ακμή τους. Είναι αρκετά πιθανό ότι για κάποιους ανθρώπους, συγκεκριμένα τρόφιμα μπορούν να αλλάξουν την κατάσταση του δέρματός τους το επόμενο πρωί.
Λαμπερό δέρμα χωρίς έκθεση στον ήλιο;

Καταρχάς, γνωρίζουμε ότι η λογική έκθεση στον ήλιο μπορεί να κρατήσει τη βιταμίνη D σε ένα υγιές επίπεδο, πολύ πριν μπορεί να προκαλέσει βλάβες στο δέρμα. Αυτό θα μπορούσε να είναι πέντε λεπτά την ημέρα κατά τη διάρκεια των ζεστών ωρών της ημέρας το καλοκαίρι και 30 λεπτά το χειμώνα. Η επαρκής βιταμίνη D είναι σημαντική για την καλή υγεία του δέρματος. Δεν έχουν τη δυνατότητα όλοι να έχουν κάποια έκθεση στον ήλιο κατά τη διάρκεια της ημέρας και έτσι ένα διαιτολόγιο με βιταμίνη D γίνεται απαραίτητο. Η βιταμίνη D μπορεί να βρεθεί σε λιπαρά ψάρια, αυγά, μερικά ενισχυμένα γάλατα και τα μανιτάρια που έχουν εκτεθεί στο φως. Κανονικά τα μανιτάρια αναπτύσσονται στο σκοτάδι, αλλά αν φτάσει σε αυτά υπεριώδες φως θα παράγουν βιταμίνη D. Μερικοί αγρότες παράγουν τώρα μανιτάρια που καλύπτουν τις ανάγκες σε βιταμίνη D μιας ημέρας με μια μερίδα μανιταριών.
Εάν είστε Καυκάσιοι με λευκό δέρμα, είτε το πιστεύετε είτε όχι, η διατροφή σας μπορεί να αλλάξει το χρώμα του δέρματός σας και να είστε πιο ελκυστικοί, σύμφωνα με μια μελέτη (Whitehead 2012). Τρώγοντας  επιπλέον τρεις μερίδες φρούτων ή λαχανικών αυξάνετε τα επίπεδα των καροτενοειδών στο δέρμα. Τα καροτενοειδή είναι ενώσεις που παρέχουν ένα κόκκινο / πορτοκαλί χρώμα στα φρούτα και τα λαχανικά. Αυτά δίνουν στο δέρμα ένα πιο ελκυστικό χρώμα, όταν κρίνεται από τους άλλους ανθρώπους. Αυτός είναι ένας ακόμη καλός λόγος για να τρώτε περισσότερα φρούτα και λαχανικά, μαζί με τα μανιτάρια σας.